Skip to main content

Мартин Скорсезе Садржај Детињство Каријера Референце Спољашње везе Мени за навигацијуIMDb везаThe Religious Affiliation of Director Martin ScorseseYahoo! MoviesMartin Scorsese Biography (1942-)„Martin Scorsese hits DC, hangs with the Hachet”„Martin Scorsese hits DC, hangs with the Hachet”оригинала„Raging Bull: A film review”„Finding the boy again”оригинала„Scorsese on DVD (Film Freak Central)”оригинала„Scorsese, Master Of The Rage”Citizen Bickle, or the Allusive Taxi Driver: Uses of Intertextuality„'I was in a bad place'”„Festival Archives: Taxi Driver”МедијиПодациМартин СкорсезеМартин СкорсезеМартин СкорсезеМартин СкорсезеМартин СкорсезеСкорсезеови интервјуи на „Би-Би-Си-ју“ЛитератураМартин СкорсезеMartin ScorseseМартин СкорсезеThe Films of Martin ScorseseMartin Scorsese Bibliography (via UC Berkeley)They Shoot Pictures, Don't They?1999 Princeton Q&A lecturePodcast: Scorsese Discusses His Digital Workflow TechniquesMartin Scorsese's response to a Proust QuestionnaireМартин СкорсезеууWorldCat111716145n810503790000 0001 2147 9346118811991280986035111968cb12185142p(подаци)5003340807962d3cd-83e7-46ea-8352-531a65cf2d2900621458js20040107020ITICCULO1V34103XX965910404258w6p28gb110872419

Рођени 1942.Амерички редитељиАмерички продуцентиАмерички сценаристиДобитници Оскара


енгл.Њујорк17. новембар1942филмскиредитељиталијанскогмафијиОскарза најбољег редитељаДвострука играРобертом Де НиромЊујоркуРоберта РоселинијаСатјађита РајаВијетнамски ратВијетнамуХарвијем КајтеломТелмом СкунмејкерИталијероксаундтрекФрансисом Фордом КополомБрајаном де ПалмаЏорџом ЛукасомСтивеном СпилбергомРобертом Де НиромЏона КасаветесаТаксистаВелике депресијеРоџера КорманаЏејмс КамеронЏон Сејлскатоличкирок музикаЖан-Лик ГодаруЕлен БерстинОскар за најбољу глумицуМенхетнаМајклом ЧапманомРоберта Де НираЏоди ФостерХарви КајтелПолом ШредеромРобера БресонаЏон Хинкли млађиРоналда РеганаЗлатну палмуФилмском фестивалу у КануЧарлса МенсонаПола БартелаМери ШелиМарлоном БрандомИндијанцимамјузикломЛиза МинелиВинсента МинелијадепресијукокаинаThe BandСан ФранцискуЕрик КлептонНил ЈангНил ДајмондРинго СтарМади ВотерсЏони МичелБоб ДиланПол БатерфилдРони ВудВан МорисонСтивена Принса










(function()var node=document.getElementById("mw-dismissablenotice-anonplace");if(node)node.outerHTML="u003Cdiv class="mw-dismissable-notice"u003Eu003Cdiv class="mw-dismissable-notice-close"u003E[u003Ca tabindex="0" role="button"u003Eодбациu003C/au003E]u003C/divu003Eu003Cdiv class="mw-dismissable-notice-body"u003Eu003Cdiv id="localNotice" lang="sr" dir="ltr"u003Eu003Cdiv class="noticebanner"u003Eu003Cdiv class="plainlinks" style="background-image: -moz-linear-gradient(top, #FBEBEA, #FBEBEA, #FBEBEA); background-image: -o-linear-gradient(top, #FBEBEA, #FBEBEA, #FBEBEA); background-image: -webkit-linear-gradient(top, #FBEBEA, #FBEBEA, #FBEBEA); background-image: linear-gradient(to bottom, #FBEBEA, #FBEBEA, #FBEBEA);; -moz-border-radius: 10px; -webkit-border-radius: 5px; border-radius:5px; margin-top:10px; position:relative; height:25px; border-style:solid; border-width:1px; color:#aaa; font-family: u0026#39;Helveticau0026#39;, u0026#39;Arialu0026#39;, sans-serif; line-height: 18px; background-color:; box-shadow: 0 1px 1px rgba( 0, 0, 0, 0.15 ); overflow:hidden;"u003Eu003Cdiv style="display:block; position: absolute; top:4px; width:100%; text-align:center;;"u003Eu003Cdiv style="font-weight:bold; color:#000085; font-size:25px; line-height:25px"u003Eu003Cdiv style="padding-left:50px;"u003Eu003C/divu003Eu003C/divu003Eu003Cdiv style="margin-top: 2px; font-weight:normal; color:#444; font-size:1.15em; line-height:15px;"u003Eu003Cdiv style="padding-left:50px;"u003EУчествујте у u003Cbu003Eu003Ca href="https://commons.wikimedia.org/wiki/Commons:Trace_of_Soul_2019" class="extiw" title="commons:Commons:Trace of Soul 2019"u003Eфото-такмичењу „Трагом душе”u003C/au003Eu003C/bu003E од 1. августа до 30. септембра.u003C/divu003Eu003C/divu003Eu003C/divu003Eu003C/divu003Eu003C/divu003Enu003Cdiv class="noticebanner"u003Eu003Cdiv class="plainlinks" style="background-image: -moz-linear-gradient(top, #FBEBEA, #FBEBEA, #FBEBEA); background-image: -o-linear-gradient(top, #FBEBEA, #FBEBEA, #FBEBEA); background-image: -webkit-linear-gradient(top, #FBEBEA, #FBEBEA, #FBEBEA); background-image: linear-gradient(to bottom, #FBEBEA, #FBEBEA, #FBEBEA);; -moz-border-radius: 10px; -webkit-border-radius: 5px; border-radius:5px; margin-top:10px; position:relative; height:25px; border-style:solid; border-width:1px; color:#aaa; font-family: u0026#39;Helveticau0026#39;, u0026#39;Arialu0026#39;, sans-serif; line-height: 18px; background-color:; box-shadow: 0 1px 1px rgba( 0, 0, 0, 0.15 ); overflow:hidden;"u003Eu003Cdiv style="display:block; position: absolute; top:4px; width:100%; text-align:center;;"u003Eu003Cdiv style="font-weight:bold; color:#000085; font-size:25px; line-height:25px"u003Eu003Cdiv style="padding-left:50px;"u003Eu003C/divu003Eu003C/divu003Eu003Cdiv style="margin-top: 2px; font-weight:normal; color:#444; font-size:1.15em; line-height:15px;"u003Eu003Cdiv style="padding-left:50px;"u003EУчествујте у u003Cbu003Eu003Ca href="/wiki/%D0%92%D0%B8%D0%BA%D0%B8%D0%BF%D0%B5%D0%B4%D0%B8%D1%98%D0%B0:%D0%A2%D0%B0%D0%BA%D0%BC%D0%B8%D1%87%D0%B5%D1%9A%D0%B5_%D1%83_%D0%BF%D0%B8%D1%81%D0%B0%D1%9A%D1%83_%D1%87%D0%BB%D0%B0%D0%BD%D0%B0%D0%BA%D0%B0/%D0%93%D0%BB%D1%83%D0%BC%D0%B0" title="Википедија:Такмичење у писању чланака/Глума"u003Eтакмичењу у писању чланака на тему глумеu003C/au003Eu003C/bu003E од 2. септембра до 2. октобра.u003C/divu003Eu003C/divu003Eu003C/divu003Eu003C/divu003Eu003C/divu003Enu003Cdiv class="noticebanner"u003Eu003Cdiv class="plainlinks" style="background-image: -moz-linear-gradient(top, #d5fdf4, #d5fdf4, #d5fdf4); background-image: -o-linear-gradient(top, #d5fdf4, #d5fdf4, #d5fdf4); background-image: -webkit-linear-gradient(top, #d5fdf4, #d5fdf4, #d5fdf4); background-image: linear-gradient(to bottom, #d5fdf4, #d5fdf4, #d5fdf4);; -moz-border-radius: 10px; -webkit-border-radius: 5px; border-radius:5px; margin-top:10px; position:relative; height:25px; border-style:solid; border-width:1px; color:#aaa; font-family: u0026#39;Helveticau0026#39;, u0026#39;Arialu0026#39;, sans-serif; line-height: 18px; background-color:; box-shadow: 0 1px 1px rgba( 0, 0, 0, 0.15 ); overflow:hidden;"u003Eu003Cdiv style="display:block; position: absolute; top:4px; width:100%; text-align:center;;"u003Eu003Cdiv style="font-weight:bold; color:#000085; font-size:25px; line-height:25px"u003Eu003Cdiv style="padding-left:50px;"u003Eu003C/divu003Eu003C/divu003Eu003Cdiv style="margin-top: 2px; font-weight:normal; color:#444; font-size:1.15em; line-height:15px;"u003Eu003Cdiv style="padding-left:50px;"u003Eu003Ca href="/wiki/%D0%92%D0%B8%D0%BA%D0%B8%D0%BF%D0%B5%D0%B4%D0%B8%D1%98%D0%B0:%D0%88%D1%83%D0%B3%D0%BE_%D1%84%D1%83%D0%B4%D0%B1%D0%B0%D0%BB_%D0%B0%D0%BA%D1%86%D0%B8%D1%98%D0%B0" title="Википедија:Југо фудбал акција"u003EУчествујте у „Југо фудбал акцији” од 30. августа до 15. септембра.u003C/au003Eu003C/divu003Eu003C/divu003Eu003C/divu003Eu003C/divu003Eu003C/divu003Eu003C/divu003Eu003C/divu003Eu003C/divu003E";());




Мартин Скорсезе




Из Википедије, слободне енциклопедије






Иди на навигацију
Иди на претрагу










Мартин Скорсезе

Martin Scorsese by David Shankbone.jpg
Мартин Скорсезе на Трибека Филм Фестивалу 2007.

Пуно имеMartin Marcantonio Luciano Scorsese
Датум рођења(1942-11-17)17. новембар 1942.(76 год.)
Мјесто рођења
Њујорк
 Њујорк,  САД
СупружникЛарен Бренан(1965—1975)
Џулија Камерон (1975—1979)
Изабела Роселини (1979—1983)
Барбара да Фина (1985—1991)
Хелен Морис (1999-)
IMDb веза




Мартин Лучано Скорсезе (енгл. Martin Luciano Scorsese; Њујорк, 17. новембар 1942) амерички је филмски редитељ сценариста, продуцент и историчар филма италијанског порекла. То порекло често се осетило кроз његове филмове, јер су врло често били везани за теме о Американцима из Италије, као што су идентитет италијанских Американаца, католички концепт кривње и искупљења,[1] мачизам и насиље. Скорсезе је вероватно најпознатији по својим филмовима о мафији. Освојио је Оскар за најбољег редитеља за филм Двострука игра на 79. додјели 2007; филм је такође освојио Оскаре за најбољи филм, најбољу монтажу и најбољи адаптирани сценарио. То је први Скорсезеов Оскар, иако је био номинован шест пута.


Скорсезе се сматра једним од најзначајнијих и најутицајнијих америчких редатеља своје генерације, поготово због режије филмова као што су Таксиста, Разјарени бик и Добри момци; на сва три је сурађивао с једним од својих највернијих сарадника, глумцем Робертом Де Ниром.[2]




Садржај





  • 1 Детињство


  • 2 Каријера

    • 2.1 Рана каријера


    • 2.2 1970-e

      • 2.2.1 Улице зла


      • 2.2.2 Таксиста


      • 2.2.3 Њујорк, Њујорк и Последњи валцер




  • 3 Референце


  • 4 Спољашње везе




Детињство


Мартин Скорсезе рођен је 1942. у Њујорку. Одрастао је у њујоршкој четврти Мала Италија. Његов отац, Лучано Чарлс Скорсезе (1900—1993), и мајка, Кетрин Скорсезе (1912—1997), радили су у њујоршкој фабрици одеће.[3] Као дечака родитељи су га често водили у биоскоп, и у том периоду развио је страст за филмом. У раном добу био је опседнут историјским спектаклима. Сматра се да су бар два филма тог жанра, Земља фараона (1955.), и Ел Сид (1961.), оставили снажан и трајан утицај на његову филмску технику. Касније се присетио тог утицаја у документарцу о италијанском неореализму те коментирао како су га Крадљивци бицикла заједно с филмовима Пајза, Рим, отворени град инспирирали те како је то утицало на његов поглед и приказ његова сицилијанског наслеђа. У свом документарцу, Моје путовање у Италију, Скорсезе је истакнуо да је сицилијанска епизода Пајзе Роберта Роселинија као прво што је видио на телевизији заједно са својим рођацима, који су и сами били сицилијански досељеници, извршило велики утицај на његов живот.[4] Скорсезе се посебно дивио неореалистичним филмовима. Као још један велики утицај на своју каријеру навео је индијски неореализам редатеља Сатјађита Раја.[5][6] Његова првотна жеља да постане свештеник док је похађао Кардинал Хејз средњу школу Бронксу, потиснута је новом, за кинематографијом. Богословију је заменио за Њујоршку школу филма, где је 1969. стекао магистратуру.



Каријера



Рана каријера


Иако је Вијетнамски рат почео у то време, Скорсезе је успео да избегне војну службу. Похађао је филмску школу у склопу њујоршког универзитета. Након студија филмске режије био је наставник у филмској школи, редитељ рекламних филмова, монтажер Вудстока и помоћник редитеља. Снимао је краткометражне филмове Шта тако лепа девојка ради на оваквом месту? (1963) и Ниси само ти, Мари! (1964). У то време постао је аутор неколико кратких играних филмова. Његов најпознатији краткометражни филм из тог периода био је The Big Shave (1967), у којем се непознати човек брије све док не почне обилно крварити, режући властити врат бритвицом. Филм је био својеврсна критика америчке војне интервенције у Вијетнаму, а алтернативни назив филма био је Viet '67.[7]


Године 1969., Скорсезе је снимио први дугометражни филм, црно-бели Ко куца на моја врата (Who's That Knocking at my Door?), са колегом студентом, глумцем Харвијем Кајтелом и монтажерком Телмом Скунмејкер с којима ће дуго и успешно сарађивати. Филм је био претеча касније снимљеног филма Улице зла. Иако недовољно развијен, већ је тада био евидентан „Скорсезеов стил“: осећај за улични живот Американаца пореклом из Италије, динамична монтажа, електрични рок саундтрек и проблематични мушки протагониста.



1970-e


Почетком деценије постаје пријатељ и знанац са такозваним „филмским балавцима” седамдесетих: Франсисом Фордом Кополом, Брајаном де Палма, Џорџом Лукасом и Стивеном Спилбергом. Де Палма га је упознао с глумцем Робертом Де Ниром, који му постаје велики пријатељ и сарадник на многим пројектима. Током овог периода радио је као један од монтажера на филму Вудсток и упознао глумца и редитеља Џона Касаветеса, који ће му такође постати велики пријатељ и ментор.[8]


Године 1970. снимио је филм Улични призори (Street Scenes), Опасна девојка (Boxcar Bertha) 1972. Гадне улице (Mean Streets) 1973. Алиса више не станује овде (Alice Doesn't Live Here) 1974. Године 1975. снимио је чувени филм Таксиста (Taxi Driver) за који је 1976. награђен Златном палмом у Кану.



Улице зла



Скорсезе је 1972. снимио гангстерски филм Опасна девојка, радњом смештен у доба Велике депресије, за продуцента Б-филмова Роџера Кормана, који је покренуо каријерне директоре као Франсис Форд Копола, Џејмс Камерон и Џон Сејлс. Иако је сматран мање вредним делом, неоспорно је научио Скорсезеа како да сними филм јефтино и брзо, те га је припремио за први филм са Де Ниром, Улице зла.


Улице зла је био филм који се показао као прекретница у каријерама за Скорсезеа, Де Нира и Кејтела. Сад се већ добро осетио Скорсезеов утицај: мачо држање, крваво насиље, католички осећај кривице и искупљења, динамичка монтажа и рок музика за филм. Иако је филм био иновативан, његова напета атмосфера, скоро документарни стил и „улична” режија највише су дуговали редитељима Касаветесу и раном Жан-Лик Годару.[9]


Године 1974. је глумица Елен Берстин изабрала Скорсезеа да режира филм Алис више не станује овде, за којег је освојила Оскар за најбољу глумицу. Иако добро прихваћен, филм остаје аномалија у редитељевој раној каријери будући да се фокусира на средишњи женски лик. Вративши се у Малу Италију како би истражио своје етничке корене, Скорсезе је снимио Италијан-Американац, документарац у којем су се појавили и његови родитељи, Чарлс и Кетрин Скорсезе.



Таксиста



Две године касније, 1976. Скорсезе је шокирао биоскопску публику широм света кад је режирао култно дело Таксиста, мрачни и насилни приказ човека који лагано тоне у лудило у пакленој визији Менхетна. Филм је важан из низа разлога. Пре свега, Скорсезе је са њим стекао репутацију комплетног редитеља који делује на високом нивоу заједно са сниматељем Мајклом Чапманом чији стил тежи изразитим контрастима, снажним бојама и сложеним покретима камере. Осим тога, била је то извођачка прекретница Роберта Де Нира у улози поремећеног и психотичног Трависа Бикла, те је стога филм постао један од најлегендарнијих филмских прекретница. У филму су наступили и Џоди Фостер у изразито контроверзној улози малолетне проститутке, те Харви Кајтел као њен сводник, Матју или „Спорт”.


Таксиста је означио и почетак сарадње са сценаристом Полом Шредером. Филм дели тематске везе са радом француског редитеља Робера Бресона, понајвише с филмом Џепарош (у смислу „дневника” осамљеника и опседнутог човека који тражи искупљење). Сценариста/редитељ Шредер често се враћао Бресоновим радовима у својим филмовима као што су Амерички жиголо и Особа лаког сна и у Скорсезеовом каснијем филму, Између живота и смрти.[10]


Контроверзан од самог објављивања, Таксиста се нашао на насловним страницама поновно пет година касније, кад је Џон Хинкли млађи покушао да убије тадашњег председника Роналда Регана. Неколико пута се оправдавао својом опсесијом ликом Џоди Фостер (у филму, лик којег глуми Де Ниро, Травис Бикл, покушава да убије сенатора).[11]


Таксиста је освојио Златну палму на Филмском фестивалу у Кану,[12] те зарадио четири номинације за Оскара, укључујући ону за најбољи филм, међутим није освојио ниједну награду.


Скорсезу је након тога понуђена улога Чарлса Менсона у филму Хелтер Скелтер и епизодна улога у ратном филму Велика прва дивизија, али је одбио обе понуде. Међутим, прихватио је улогу гангстера у филму Топовско ђуле редитеља Пола Бартела. У то се време говорило и о неколико никад снимљених редитељских пројеката као што су Уклето лето, о Мери Шели и филм с Марлоном Брандом о масакру над Индијанцима код Вундед Нија.



Њујорк, Њујорк и Последњи валцер



Критички успех Таксисте охрабрио је Скорсезеа да крене са својим првим високобуџетним пројектом: раскошним мјузиклом Њујорк, Њујорк. Почаст Скорсезеовом родном граду и класичним холивудским мјузиклима био је велики продајни неуспех и добио је лоше критике.


Њујорк, Њујорк је била трећа редитељева сарадња са Робертом Де Ниром, уз којег је наступила Лиза Минели (почаст и алузија на њеног оца, легендарног редитеља мјузикала Винсента Минелија). Упркос визуелној раскоши и стилским бравурама, многи критичари замерили су филму на доста оловној студијској атмосфери у односу на раније Скорсезијеве пројекте. Гледано с данашњег стајалишта, филм остаје једна од редитељевих раних студија мушке параноје и несигурности (која дели доста тога с његовим другим филмовима као што су Улице зла, Таксиста, Разјарени бик и Покојник).


Разочаравајући пријем филма бацио је Скорсезеа у депресију. До тада је већ постао озбиљан зависник од кокаина. Међутим, нашао је довољно креативне снаге да сними високо цењени Последњи валцер, документујући последњи концерт групе The Band. Концерт је одржан у дворани Винтерланд у Сан Франциску, а на њему је наступила једна од најширих постава познатих музичара који су гостовали на једном концерту као што су Ерик Клептон, Нил Јанг, Нил Дајмонд, Ринго Стар, Мади Вотерс, Џони Мичел, Боб Дилан, Пол Батерфилд, Рони Вуд и Ван Морисон. Међутим, Скорсезеове обавезе на другим пројектима одгодиле су излазак филма све до 1978.


Још се један Скорсезеов документарац појавио 1978, назван Амерички дечак, с фокусом на Стивена Принса, дрског продавача оружја који се појавио у Таксисти. Следио је период дивљих забава, које су наштетиле ионако слабом Скорсезеовом здрављу.



Референце




  1. ^ The Religious Affiliation of Director Martin Scorsese Webpage created May 27, 2005. Last modified September 5, 2005. Preuzeto 1. travnja 2007.


  2. ^ Yahoo! Movies


  3. ^ Martin Scorsese Biography (1942-), Приступљено 12. 4. 2013.


  4. ^ Ingui, Chris. „Martin Scorsese hits DC, hangs with the Hachet”. Hatchet. Приступљено 29. 6. 2006. [мртва веза]


  5. ^ Ingui, Chris. „Martin Scorsese hits DC, hangs with the Hachet”. Hatchet. Архивирано из оригинала на датум 26. 8. 2009. Приступљено 6. 6. 2009. 


  6. ^ Antani, Jay (2004). „Raging Bull: A film review”. Filmcritic.com. Приступљено 4. 5. 2009. 


  7. ^ „Finding the boy again”. Scotsman. Архивирано из оригинала на датум 14. 10. 2007. Приступљено 26. 6. 2009. 


  8. ^ „Scorsese on DVD (Film Freak Central)”. Архивирано из оригинала на датум 13. 10. 2006. Приступљено 1. 6. 2019. 


  9. ^ Hinson, Hal (24. 11. 1991). „Scorsese, Master Of The Rage”. Washington Post. 


  10. ^ Citizen Bickle, or the Allusive Taxi Driver: Uses of Intertextuality


  11. ^ „'I was in a bad place'”. Guardian. 6. 7. 2006. 


  12. ^ „Festival Archives: Taxi Driver”. Festival de Cannes. Приступљено 14. 2. 2008. [мртва веза]




Спољашње везе




.mw-parser-output .refbeginfont-size:90%;margin-bottom:0.5em.mw-parser-output .refbegin-hanging-indents>ullist-style-type:none;margin-left:0.mw-parser-output .refbegin-hanging-indents>ul>li,.mw-parser-output .refbegin-hanging-indents>dl>ddmargin-left:0;padding-left:3.2em;text-indent:-3.2em;list-style:none.mw-parser-output .refbegin-100font-size:100%


  • Мартин Скорсезе на сајту PORT.rs (на језику: српски)


  • Мартин Скорсезе на сајту IMDb (на језику: енглески) Уреди на Википодацима


  • Мартин Скорсезе на сајту IBDB (на језику: енглески) Уреди на Википодацима


  • Мартин Скорсезе на сајту AllMovie (на језику: енглески)


  • Мартин Скорсезе на сајту TCMMDb (на језику: енглески)

  • Скорсезеови интервјуи на „Би-Би-Си-ју“

  • Литература


  • Мартин Скорсезе на сајту Енциклопедија Британика


  • Martin Scorsese на сајту Rotten Tomatoes (на језику: енглески)


  • Мартин Скорсезе на сајту WorldCat (на језику: енглески)


  • The Films of Martin Scorsese на сајту Јутјуб, movie clip compilation, 3 min.

  • Martin Scorsese Bibliography (via UC Berkeley)

  • They Shoot Pictures, Don't They?


  • 1999 Princeton Q&A lecture (RealMedia video)

  • Podcast: Scorsese Discusses His Digital Workflow Techniques

  • Martin Scorsese's response to a Proust Questionnaire


  • Мартин Скорсезе на сајту C-SPAN (на језику: енглески)












Преузето из „https://sr.wikipedia.org/w/index.php?title=Мартин_Скорсезе&oldid=21975602”













Мени за навигацију



























(RLQ=window.RLQ||[]).push(function()mw.config.set("wgPageParseReport":"limitreport":"cputime":"0.876","walltime":"1.253","ppvisitednodes":"value":4603,"limit":1000000,"ppgeneratednodes":"value":0,"limit":1500000,"postexpandincludesize":"value":111849,"limit":2097152,"templateargumentsize":"value":7852,"limit":2097152,"expansiondepth":"value":26,"limit":40,"expensivefunctioncount":"value":0,"limit":500,"unstrip-depth":"value":0,"limit":20,"unstrip-size":"value":11588,"limit":5000000,"entityaccesscount":"value":1,"limit":400,"timingprofile":["100.00% 1109.815 1 -total"," 19.89% 220.757 1 Шаблон:Reflist"," 18.03% 200.075 1 Шаблон:ИМДб_име"," 17.83% 197.875 2 Шаблон:Infobox"," 17.80% 197.583 1 Шаблон:Инфокутија_Глумац"," 16.35% 181.464 2 Шаблон:EditAtWikidata"," 14.78% 164.060 1 Шаблон:Јез-енгл"," 13.59% 150.834 1 Шаблон:Lang"," 8.96% 99.418 40 Шаблон:Replace"," 8.45% 93.772 5 Шаблон:Cite_web"],"scribunto":"limitreport-timeusage":"value":"0.469","limit":"10.000","limitreport-memusage":"value":19378371,"limit":52428800,"cachereport":"origin":"mw1330","timestamp":"20190901015018","ttl":3600,"transientcontent":true););"@context":"https://schema.org","@type":"Article","name":"u041cu0430u0440u0442u0438u043d u0421u043au043eu0440u0441u0435u0437u0435","url":"https://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%9C%D0%B0%D1%80%D1%82%D0%B8%D0%BD_%D0%A1%D0%BA%D0%BE%D1%80%D1%81%D0%B5%D0%B7%D0%B5","sameAs":"http://www.wikidata.org/entity/Q41148","mainEntity":"http://www.wikidata.org/entity/Q41148","author":"@type":"Organization","name":"u0421u0430u0440u0430u0434u043du0438u0446u0438 u043fu0440u043eu0458u0435u043au0430u0442u0430 u0412u0438u043au0438u043cu0435u0434u0438u0458u0435","publisher":"@type":"Organization","name":"Wikimedia Foundation, Inc.","logo":"@type":"ImageObject","url":"https://www.wikimedia.org/static/images/wmf-hor-googpub.png","datePublished":"2009-06-26T20:07:55Z","dateModified":"2019-06-16T08:47:37Z","image":"https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/aa/Martin_Scorsese_by_David_Shankbone.jpg"(RLQ=window.RLQ||[]).push(function()mw.config.set("wgBackendResponseTime":154,"wgHostname":"mw1270"););

Popular posts from this blog

ParseJSON using SSJSUsing AMPscript with SSJS ActivitiesHow to resubscribe a user in Marketing cloud using SSJS?Pulling Subscriber Status from Lists using SSJSRetrieving Emails using SSJSProblem in updating DE using SSJSUsing SSJS to send single email in Marketing CloudError adding EmailSendDefinition using SSJS

Кампала Садржај Географија Географија Историја Становништво Привреда Партнерски градови Референце Спољашње везе Мени за навигацију0°11′ СГШ; 32°20′ ИГД / 0.18° СГШ; 32.34° ИГД / 0.18; 32.340°11′ СГШ; 32°20′ ИГД / 0.18° СГШ; 32.34° ИГД / 0.18; 32.34МедијиПодациЗванични веб-сајту

19. јануар Садржај Догађаји Рођења Смрти Празници и дани сећања Види још Референце Мени за навигацијуу