Skip to main content

Robert Zemekis Садржај Biografija Filmografija Reference Spoljašnje veze Мени за навигацију„Robert Zemeckis Biography (1952–)”Arhivirano„'Cast Away' Director Defies Categorizing”Back to the Future's Robert Zemeckis Directing the Flash!? (Exclusive)„Rose Zemeckis Obituary”„Arquata: Un Paese Da Oscar Secondo ROBERT ZEMECKIS”„The Man Who Framed Roger Rabbit”„Robert Zemeckis interview”24originala„Notable Alumni > Directors/Writer-Directors/Producer-Directors”„Movie Review: Forrest Gump”„Fall Movie Preview: December”„Pairing for Zemeckis: Fox, DW near to sharing next two projects”„FILM: The Face That Launched A Thousand Chips”„Disney, "Polar Express" director in animation deal”„Comic-Con 2006: Neil Gaiman's Future Movies”„Jim Carrey set for 'Christmas Carol': Zemeckis directing Dickens adaptation”„Studios rush to fill '09 schedule”„Gary Oldman To Play Three Roles in Robert Zemeckis' A Christmas Carol”„Man on Wire Q&A”„Disney to Close Zemeckis' ImageMovers Digital Studio”„Back to the Future musical announced”„Back to the Future: 80s movie gets musical makeover”„Back to the Future: stage musical version of 80s classic film to hit London's West End”„Robert Zemeckis to Direct Brad Pitt Romantic Thriller”Arhivirano„How the movie 'Flight' got off the ground”„Director Robert Zemeckis comes back to live-action for Flight”„Robert Zemeckis profile”„TELEVISION/RADIO; Getting Down to What Makes America High”Robert ZemekisVikimedijinoj ostaviRobert ZemekisRobert ZemekisRobert ZemekisRobert ZemekisuuWorldCat110566393n853768710000 0001 0934 7471119248190059556919cb139461073(podaci)908948753602373301200021jx20050506031XX1166648w6gt6hpw15638627

I Wanna Hold Your HandPolovna kolaPotraga za zelenim dijamantomPovratak u budućnostNevjerovatne pričeKo je smjestio Zeki RodžeruPriče iz grobnicePovratak u budućnost IIPovratak u budućnost IIITri muške pričeSmrt joj pristajeForest GampKontaktDuhovi prošlostiIzgnanikPolar ekspresBeovulfBožićna pjesmaLetPut do slaveDok Braun spasava svijetSaveznici


Рођени 1952.Амерички редитељиАмерички продуцентиАмерички сценаристиХришћаниПисци научне и епске фантастикеДобитници ОскараДобитници Златног глобуса


engl.Čikago14. maj1952američkirežiserproducentscenaristaOskara za najboljeg režiseradigitalne kinematografijepoklapanja pokretaspecijalni efektiDejvid TomsonFlešuDCEUČikaguIlinoisLitvancaItalijankekatoličkojUniverzitetu Južne KalifornijecinizmaBobom Gejlomfrancuski novi talasKlinta IstvudaDžejmsa BondaVolta DiznijaStudentsku nagradu AkademijeStivenu SpilberguElmera BernstajnaKurtom RaselomPolin KejlBitlse1979Brajana de PalmuMajkl DaglasKetlin TarnerAlana Silvestrijaputovanju kroz vrijemeMajklom Džej Foksom198519891990Oskara1992Meril StripGoldi HonBrusom VilisomTomom Henksommentalno zaostalomOskaranajbolji filmnajboljeg glumcanajboljeg režisera1997istoimenom romanuKarla SejganaDžodi Fostervanzemaljskim bićima1999engl.2001Stivenom SpilbergomDžordžom Lukasomceluloidne vrpceLPkontinuum1996Vilijamom Brojlsom mlađimhičkokovskitrilersindroma praznog gnijezdaHarisonom FordomMišel FajferOskara za najboljeg glumca2004Krisa Van Alsburgapokreti glumaca digitalno preneseni kao pokreti animiranih likovahvatanja pokreta2007Dik KukImidž muvers didžitalengl.Dizniepska poemaistoimenom likuRej VinstonAndželina DžoliEntoni HopkinsNil GejmanRodžerom Avarijem16. novembra20071843Čarls DikensDžimom KerijemEbenizera SkrudžaGari OldmanFilipom Petijempraćenjemhvatanjem pokretaEplomDenzelom VošingtonomscenskogmjuziklaFilipu PetijuSvjetskog trgovinskog centraParamaunt pikčersTventit senčuri FoksDrugog svjetskog rataBred PitFlešuDCEUMeri Elen Trejnor2001Lesli Harterprivatni pilotCirus SR20Demokratskom strankomPAK-ovimaplaniranje porodiceprava ženaHolivudu










(function()var node=document.getElementById("mw-dismissablenotice-anonplace");if(node)node.outerHTML="u003Cdiv class="mw-dismissable-notice"u003Eu003Cdiv class="mw-dismissable-notice-close"u003E[u003Ca tabindex="0" role="button"u003Eодбациu003C/au003E]u003C/divu003Eu003Cdiv class="mw-dismissable-notice-body"u003Eu003Cdiv id="localNotice" lang="sr" dir="ltr"u003Eu003Cdiv class="noticebanner"u003Eu003Cdiv class="plainlinks" style="background-image: -moz-linear-gradient(top, #FBEBEA, #FBEBEA, #FBEBEA); background-image: -o-linear-gradient(top, #FBEBEA, #FBEBEA, #FBEBEA); background-image: -webkit-linear-gradient(top, #FBEBEA, #FBEBEA, #FBEBEA); background-image: linear-gradient(to bottom, #FBEBEA, #FBEBEA, #FBEBEA);; -moz-border-radius: 10px; -webkit-border-radius: 5px; border-radius:5px; margin-top:10px; position:relative; height:25px; border-style:solid; border-width:1px; color:#aaa; font-family: u0026#39;Helveticau0026#39;, u0026#39;Arialu0026#39;, sans-serif; line-height: 18px; background-color:; box-shadow: 0 1px 1px rgba( 0, 0, 0, 0.15 ); overflow:hidden;"u003Eu003Cdiv style="display:block; position: absolute; top:4px; width:100%; text-align:center;;"u003Eu003Cdiv style="font-weight:bold; color:#000085; font-size:25px; line-height:25px"u003Eu003Cdiv style="padding-left:50px;"u003Eu003C/divu003Eu003C/divu003Eu003Cdiv style="margin-top: 2px; font-weight:normal; color:#444; font-size:1.15em; line-height:15px;"u003Eu003Cdiv style="padding-left:50px;"u003EУчествујте у u003Cbu003Eu003Ca href="https://commons.wikimedia.org/wiki/Commons:Trace_of_Soul_2019" class="extiw" title="commons:Commons:Trace of Soul 2019"u003Eфото-такмичењу „Трагом душе”u003C/au003Eu003C/bu003E од 1. августа до 30. септембра.u003C/divu003Eu003C/divu003Eu003C/divu003Eu003C/divu003Eu003C/divu003Enu003Cdiv class="noticebanner"u003Eu003Cdiv class="plainlinks" style="background-image: -moz-linear-gradient(top, #FBEBEA, #FBEBEA, #FBEBEA); background-image: -o-linear-gradient(top, #FBEBEA, #FBEBEA, #FBEBEA); background-image: -webkit-linear-gradient(top, #FBEBEA, #FBEBEA, #FBEBEA); background-image: linear-gradient(to bottom, #FBEBEA, #FBEBEA, #FBEBEA);; -moz-border-radius: 10px; -webkit-border-radius: 5px; border-radius:5px; margin-top:10px; position:relative; height:25px; border-style:solid; border-width:1px; color:#aaa; font-family: u0026#39;Helveticau0026#39;, u0026#39;Arialu0026#39;, sans-serif; line-height: 18px; background-color:; box-shadow: 0 1px 1px rgba( 0, 0, 0, 0.15 ); overflow:hidden;"u003Eu003Cdiv style="display:block; position: absolute; top:4px; width:100%; text-align:center;;"u003Eu003Cdiv style="font-weight:bold; color:#000085; font-size:25px; line-height:25px"u003Eu003Cdiv style="padding-left:50px;"u003Eu003C/divu003Eu003C/divu003Eu003Cdiv style="margin-top: 2px; font-weight:normal; color:#444; font-size:1.15em; line-height:15px;"u003Eu003Cdiv style="padding-left:50px;"u003EУчествујте у u003Cbu003Eu003Ca href="/wiki/%D0%92%D0%B8%D0%BA%D0%B8%D0%BF%D0%B5%D0%B4%D0%B8%D1%98%D0%B0:%D0%A2%D0%B0%D0%BA%D0%BC%D0%B8%D1%87%D0%B5%D1%9A%D0%B5_%D1%83_%D0%BF%D0%B8%D1%81%D0%B0%D1%9A%D1%83_%D1%87%D0%BB%D0%B0%D0%BD%D0%B0%D0%BA%D0%B0/%D0%93%D0%BB%D1%83%D0%BC%D0%B0" title="Википедија:Такмичење у писању чланака/Глума"u003Eтакмичењу у писању чланака на тему глумеu003C/au003Eu003C/bu003E од 2. септембра до 2. октобра.u003C/divu003Eu003C/divu003Eu003C/divu003Eu003C/divu003Eu003C/divu003Enu003Cdiv class="noticebanner"u003Eu003Cdiv class="plainlinks" style="background-image: -moz-linear-gradient(top, #d5fdf4, #d5fdf4, #d5fdf4); background-image: -o-linear-gradient(top, #d5fdf4, #d5fdf4, #d5fdf4); background-image: -webkit-linear-gradient(top, #d5fdf4, #d5fdf4, #d5fdf4); background-image: linear-gradient(to bottom, #d5fdf4, #d5fdf4, #d5fdf4);; -moz-border-radius: 10px; -webkit-border-radius: 5px; border-radius:5px; margin-top:10px; position:relative; height:25px; border-style:solid; border-width:1px; color:#aaa; font-family: u0026#39;Helveticau0026#39;, u0026#39;Arialu0026#39;, sans-serif; line-height: 18px; background-color:; box-shadow: 0 1px 1px rgba( 0, 0, 0, 0.15 ); overflow:hidden;"u003Eu003Cdiv style="display:block; position: absolute; top:4px; width:100%; text-align:center;;"u003Eu003Cdiv style="font-weight:bold; color:#000085; font-size:25px; line-height:25px"u003Eu003Cdiv style="padding-left:50px;"u003Eu003C/divu003Eu003C/divu003Eu003Cdiv style="margin-top: 2px; font-weight:normal; color:#444; font-size:1.15em; line-height:15px;"u003Eu003Cdiv style="padding-left:50px;"u003EУчествујте у u003Cbu003Eu003Ca href="/wiki/%D0%92%D0%B8%D0%BA%D0%B8%D0%BF%D0%B5%D0%B4%D0%B8%D1%98%D0%B0:%D0%88%D1%83%D0%B3%D0%BE_%D1%84%D1%83%D0%B4%D0%B1%D0%B0%D0%BB_%D0%B0%D0%BA%D1%86%D0%B8%D1%98%D0%B0" title="Википедија:Југо фудбал акција"u003E„Југо фудбал акцији”u003C/au003Eu003C/bu003E од 30. августа до 15. септембра.u003C/divu003Eu003C/divu003Eu003C/divu003Eu003C/divu003Eu003C/divu003Eu003C/divu003Eu003C/divu003Eu003C/divu003E";());




Robert Zemekis




Из Википедије, слободне енциклопедије






Иди на навигацију
Иди на претрагу






















Robert Zemekis

Robert Zemeckis "The Walk" at Opening Ceremony of the 28th Tokyo International Film Festival (21835891403) (cropped).jpg
Zemekis na ceremoniji otvaranja 28. Filmskog festivala u Tokiju (2015)

Ime po rođenjuRobert Li Zemekis[1]
Datum rođenja(1952-05-14)14. maj 1952.(67 god.)
Mjesto rođenja
Čikago (Ilinois)
 SAD
UniverzitetUniverzitet Južne Kalifornije
Zanimanje

  • filmski režiser

  • producent

  • scenarista

Aktivni period1972—danas
Djelovanjetrilogija Povratak u budućnost, Ko je smjestio Zeki Rodžeru, Forest Gamp, Izgnanik, Let, Saveznici
Supružnik
Meri Elen Trejnor (v. 1980 —  r. 2000)
Lesli Harter Zemekis (v. 2001)
Djeca3
Nagrade
Oskar (najbolji režiser):
1994. Forest Gamp
Zl. globus (najbolji režiser):
1994. Forest Gamp
Saturn (najbolji režiser):
1988. Ko je smjestio Zeki Rodžeru

Robert Li Zemekis (engl. Robert Lee Zemeckis; Čikago, 14. maj 1952) američki je filmski režiser, producent i scenarista. Slavu je stekao kao režiser fantastičnog serijala Povratak u budućnost, nakon čega se u devedesetima okrenuo dramskom žanru — uključujući Foresta Gampa, za kog je dobio Oskara za najboljeg režisera.


Njegov rad karakterišu revolucionarni filmski specijalni efekti, kao i simultano snimanje dva filma (Izgnanik i Duhovi prošlosti). Osim ovoga, Zemekis je pionir digitalne kinematografije od. tehnike poklapanja pokreta (Povratak u budućnost 2, Polar ekspres). Iako je često bio etiketiran kao režiser kog samo zanimaju specijalni efekti[2] (Izgnanik, Beovulf, Božićna pjesma) njegov rad su branili mnogi kritičari — među kojima i Dejvid Tomson, koji je napisao da „nijedan drugi savremeni režiser nije koristio specijalne efekte za više dramatsku i narativnu svrhu”.[3] Dana 27. aprila 2017. godine, Skrin džankis je objavio da Zemekis pregovara o režiranju filma zasnovanog na Flešu (za DCEU).[4]




Садржај





  • 1 Biografija

    • 1.1 Djetinjstvo i mladost (1952—1969)


    • 1.2 Školovanje i prvi filmovi (1969—1979)


    • 1.3 Prvi uspjesi i Forest Gamp (1980—1997)


    • 1.4 Rad 2000-ih i digitalna tehnologija (1999—danas)


    • 1.5 Privatni život



  • 2 Filmografija

    • 2.1 Film


    • 2.2 Televizija



  • 3 Reference


  • 4 Spoljašnje veze




Biografija



Djetinjstvo i mladost (1952—1969)


Zemekis je rođen u Čikagu (Ilinois),[1] u porodici američkog Litvanca Alfonsa Zemekisa[5] i jugoslovenske Italijanke Roze Nespeke;[6][5] odgojen je u radničkoj katoličkoj porodici, a djetinjstvo je proveo na jugu Čikaga.[7] Pohađao je Srednju školu „Fender akademija”.[8] Zemekis je rekao: „U mojoj porodici nije bilo interesa za umjetnošću. Mislim, nije bilo muzike, nije bilo knjiga, nije bilo pozorišta. ... Jedina inspirativna stvar koju sam imao bila je televizija...”[8] Kao dijete, Zemekis je volio televiziju te bio fasciniran očevom 8-milimetarskom kućnom filmskom kamerom. Počevši sa snimanjem porodičnih događaja, kao što su rođendani i praznici, Zemekis je sa svojim prijateljima postepeno počeo da producira narativne filmove.[8]


Uz to što je volio filmove, Zemekis je takođe ostao posvećen televiziji. „Toliko se priča o problemima s televizijom”, rekao je, „ali ja mislim da mi je ona spasila život.” Televizija mu je prva dala uvid u svijet izvan svog radničkog okruženja;[8] u epizodi The Tonight Show Starring Johnny Carson je saznao za filmske škole. Nakon što je sa ocem pogledao Boni i Klajd (1967) i kako je film snažno uticao na njega,[2] Zemekis je odlučio da upiše filmsku školu.[8]


Roditelji nisu odobravali ovu ideju; Zemekis je kasnije rekao: „Ali samo u smislu da su bili zabrinuti. ... Za moju porodicu, prijatelje i svijet u kojem sam odrastao, bio je to kao san koji je zaista neostvariv. Moji bi roditelji rekli: ’Zar ne vidiš odakle si potekao? Ne možeš biti filmski režiser.’ Mislim da je to bilo nešto što sam morao učiniti njima u inat.”[8]



Školovanje i prvi filmovi (1969—1979)


Zemekis se prijavio samo u Školu filmskih umjetnosti na Univerzitetu Južne Kalifornije (USC). Pošto mu se Univerzitet nije javio, Zemekis je nazvao, a rekli su mu da je odbijen zbog prosječnih ocjena. On je tada počeo nagovarati službenika i obećao da će upisati ljetnu školu kako bi poboljšao ocjene. Na kraju je uspio nagovoriti školu da ga ipak primi.[8] Nastava je bila teška, a profesori su konstantno naglašavali kako je filmski posao težak.[8] Zemekis se kasnije sjetio kako ga to nije previše uznemiravalo zbog „zdravog cinizma” koji mu je usađen tokom djetinjstva u Čikagu.[8]


Na studijama, Zemekis se sprijateljio sa scenaristom Bobom Gejlom, koji je takođe bio student. Gejl se kasnije prisjetio: „Diplomci sa USC su bili oličenje intelektualizma... Zato smo Bob i ja gravitirali jedan prema drugom jer smo željeli da snimamo holivudske filmove. Nismo bili zainteresovani za francuski novi talas. Bili smo zainteresovani za Klinta Istvuda i Džejmsa Bonda i Volta Diznija, jer odrasli smo na taj način.”[9] Zemekis je na USC diplomirao 1973. godine.[10]


Nakon što je osvojio Studentsku nagradu Akademije na USC za svoj film A Field of Honor, Zemekis je upao u oči Stivenu Spilbergu. Spilberg je rekao: „Projurio je pokraj moje sekretarice, posjeo me i prikazao mi svoj studentski film... a ja sam mislio da je spektakularan, s policijskim autima i neredima, sve popraćeno muzikom Elmera Bernstajna iz Velikog bijega.”[9] Spilberg je postao Zemekisov mentor i izvršni producent za njegova prva dva filma, koja je Zemekis napisao zajedno s Bobom Gejlom.[8]


Filmovi I Wanna Hold Your Hand (1978) i Staro za novo (1980) s Kurtom Raselom bili su bili dobro primljeni od kritike, a Polin Kejl je o potonjem napisala fantastičnu recenziju. Kako god, oba su bila komercijalno dosta neuspješna. I Wanna Hold Your Hand je bio prvi od nekoliko Zemekisovih filmova koji je uključivao istorijske i slavne osobe; u filmu je koristio arhivske materijale i dvojnike kako bi simulirao Bitlse. Nakon neuspjeha njegova prva dva filma i Spilbergove bombe 1941 iz 1979. (za koji su scenario napisali Zemekis i Gejl), par je stekao reputaciju da piše „scenarije za koje su svi mislili da su odlični, [ali] nekako se ne uspijevaju pretočiti u filmove koje bi ljudi htjeli pogledati”.[9]



Prvi uspjesi i Forest Gamp (1980—1997)


Zemekis je zbog svoje reputacije u industriji početkom osamdesetih teško pronalazio posao, iako su on i Gejl bili dosta zaposleni. Pisali su scenarije za druge režisere, uključujući Car Pool za Brajana de Palmu i Growing Up za Spilberga; nijedan na kraju nije postao podloga za film. Svi veći studiji su odbili još jedan Zemekisov i Gejlov projekt, o tinejdžeru koji slučajno otputuje kroz vrijeme u pedesete.[11] Režiser je bio nezaposlen sve dok ga Majkl Daglas nije angažovao za film Lov na zeleni dijamant (1984). Romantična avantura s Daglasom i Ketlin Tarner trebalo je da ispadne veliki neuspjeh (sve dok producenti nisu otpustili Zemekisa nakon što su pogledali prvu grubu verziju), a film je na kraju ipak postigao uspjeh.[11] Dok je radio na filmu, Zemekis je upoznao kompozitora i režisera Alana Silvestrija, koji je napisao muziku za sve njegove kasnije filmove.




Na snimanju Kontakta (1997)


Nakon ovog filma, režiser je konačno mogao da snimi svoj scenario o putovanju kroz vrijeme; nazvao ga je Povratak u budućnost. S Majklom Džej Foksom u glavnoj ulozi, film je 1985. ostvario nevjerovatan uspjeh, a uslijedila su i dva nastavka — objavljena 1989. i 1990. godine. Prije nego što su nastavci objavljeni, Zemekis je snimio još jedan film, vratolomnu misteriju smještenu u četrdesete — Ko je smjestio Zeki Rodžeru, koji je brižno spojio tradicionalnu animaciju i akciju uživo; s budžetom od 70 miliona dolara, bio je to jedan od najskupljih filmova ikad snimljenih. Film je bio veliki kritički i komercijalni uspjeh, a osvojio je četiri Oskara. Kada su ga 1990. godine upitali želi li snimiti nekomični film, Zemekis je odgovorio: „Želio bih da mogu snimiti sve. Samo sada, međutim, previše sam nestašan da bih radio bilo šta što zaista nije lakrdijaško.”[11]


Zemekis je 1992. režirao crnu komediju Smrt joj pristaje, s Meril Strip, Goldi Hon i Brusom Vilisom. Slijedio je njegov najveći uspjeh do tada, Forest Gamp (1994).[12] S Tomom Henksom u naslovnoj ulozi, Forest Gamp govori o mentalno zaostalom čovjeku koji nesvjesno sudjeluje u nekim od najvećih događaja dvadesetog vijeka, zaljubljuje se i dolazi u kontakt s nekim od najvećih istorijskih ličnosti. Film je u cijelom svijetu zaradio 677 miliona i postao najuspješniji američki film 1994. godine; osvojio je šest Oskara, uključujući onaj za najbolji film, najboljeg glumca (Henks) te najboljeg režisera (Zemekis). Godine 1997. je režirao Kontakt, projekat koji je dugo bio na čekanju, a snimljen je prema istoimenom romanu Karla Sejgana iz 1985. godine. Film govori o Elenor Arovej (Džodi Foster), naučnici koja vjeruje da je stupila u kontakt sa vanzemaljskim bićima.



Rad 2000-ih i digitalna tehnologija (1999—danas)


Zemekis je 1999. godine donirao 5 miliona dolara Centru Robert Zemekis za digitalne umjetnosti (engl. Robert Zemeckis Center for Digital Arts) na Južnokalifornijskom univerzitetu. Ovaj kompleks od 3.300 m2 (35.000 sq ft) sastoji se od produkcijskih prostora, velike laboratorije za digitalnu montažu i 50 dvorana za projekcije. Kada se centar otvorio u martu 2001, Zemekis je govorio o budućnosti filma, zajedno s prijateljima Stivenom Spilbergom i Džordžom Lukasom. O onima (uključujući Spilberga) koji se drže celuloidne vrpce i ne razmišljaju o digitalnoj produkciji, Zemekis je rekao: „Ovi dečki su isti oni koji su govorili da je zvuk sa LP ploča bolji od CD-a. Možete raspravljati o tome dok ne poplavite, ali ja ne znam nikoga ko i dalje kupuje vinil. Film, [onakav] kao što smo tradicionalno razmišljali o njemu, postaće drugačiji. Ali kontinuum je čovjekova želja da priča priče oko logorske vatre. Jedina stvar koja se mijenja je logorska vatra.”[13]


Zemekis je 1996. godine, zajedno s Tomom Henksom i scenaristom Vilijamom Brojlsom mlađim, započeo projekat nazvan Izgnanik (Brodolom života) — o čovjeku koji se nađe na pustom ostrvu i prolazi kroz fizičku i duhovnu promjenu.[14] Dok je radio na Izgnaniku, Zemekis se vezao za hičkokovski triler Duhovi prošlosti (Ispod površine) — priču o bračnom paru koji prolazi kroz težak slučaj sindroma praznog gnijezda (film zasnovan na Spilbergovoj ideji).[15] Kako je Henksov lik trebalo da dramatično izgubi na težini u Izgnaniku, Zemekis je shvatio da je jedini način da ista ekipa ostane na okupu dok Henks izgubi težinu da snima Duhovi prošlosti između dva perioda. Prvi dio Izgnanika je snimio početkom 1999, a Duhovi prošlosti u jesen 1999. godine, dok je rad na Izgnaniku dovršen početkom 2000. godine.[15] Kada su ga kasnije pitali o simultanom snimanju dva filma, Zemekis se našalio i rekao: „Ne bih to nikome preporučio.”[14]Duhovi prošlosti, s Harisonom Fordom i Mišel Fajfer, objavljen je u julu 2000. godine; zaradio je podijeljene kritike. Kako god, dobro je prošao u američkim kinima, sa zaradom od 155 miliona dolara. Izgnanik je objavljen tog decembra, a u Americi je zaradio 233 miliona dolara; Henks je za ulogu Čaka Nolanda zaradio nominaciju za Oskara za najboljeg glumca.


Zemekis se 2004. ponovno udružio s Henksom i režirao Polar ekspres, baziran na istoimenoj dječjoj knjizi Krisa Van Alsburga. Polar ekspres je koristio računarsku animaciju u kojoj su pokreti glumaca digitalno preneseni kao pokreti animiranih likova. Bio je to prvi ili drugi veliki film koji je koristio ovu odnosno tehniku hvatanja pokreta, a Njujork tajms je napisao: „Šta god kritika i publika mislili o ovom filmu, iz tehničke perspektive on bi mogao da označi prekretnicu u postepenoj tranziciji sa analognog prema digitalnom filmu.”[16]




Logo Imidž muvers didžitala


U februaru 2007. godine, Zemekis i predsjednik Diznijevog studija Dik Kuk najavili su planove o osnivanju nove produkcijske kuće koja bi se bavila snimanjem digitalnih 3D filmova.[17] Kompanija Imidž muvers didžital (engl. ImageMovers Digital) stvara filmove tehnologijom kojom je snimljen Polar ekspres, a Zemekis režira mnoge projekte. Dizni je ove filmove distribuisao širom svijeta. Zemekis je koristio tehnologiju za hvatanje pokreta ponovo u jednom svom filmu, Beovulf, u kojem se prepričava anglosaksonska epska poema o istoimenom liku; u filmu su glumili Rej Vinston, Andželina Džoli i Entoni Hopkins. Nil Gejman, koji je bio koscenarista adaptacije zajedno sa Rodžerom Avarijem, opisao je film kao „razdragano nasilan i čudan poduhvat oko legende o Beovulfu”.[18] Film je izašao 16. novembra 2007. godine i dobio uglavnom pozitivne kritike.


Jula 2007, časopis Varajeti je objavio da je Zemekis napisao scenario za Božićnu pjesmu, zasnovan na kratkoj priči istog naziva koju je 1843. napisao Čarls Dikens; planirano je ponovno korišćenje hvatanja pokreta i objavljivanje filma pod produkcijom Imidž muvers didžitala. Zemekis je napisao scenario sa Džimom Kerijem u glavi, a Keri je pristao da igra svestrane uloge u filmu — uključujući lik mladog, sredovječnog i starog Ebenizera Skrudža, te tri duha koja proganjaju Skrudža.[19] Produkcija filma je započeta februara 2008, a izašao je 6. novembra 2009. i dobio pomiješane kritike.[20] Glumac Gari Oldman takođe se pojavio u filmu.[21]


Avgusta 2008, Muvis Aj-Dži-En je otkrio u intervjuu sa Filipom Petijem da Zemekis radi sa Petijem na pretvaranju njegovog memoara To Reach the Clouds u igrani film.[22] Robert Zemekis je bio ili ozbiljno razmatran ili određen da režira verziju filma Čarli i fabrika čokolade iz 2005. godine. Zemekis je veliki pristalica 3D kinematografije, a izjavio je da počev od 3D projekta Beovulf svi njegovi naredni filmovi moraju da budu u 3D tehnologiji i sa praćenjem/hvatanjem pokreta. Navodno je popustio po pitanju ove tvrdnje i rekao da će koristiti 3D u zavisnosti od filma.


Dana 19. avgusta 2009. godine, objavljeno je da Zemekis i njegova kompanija pregovaraju sa Eplom u cilju stvaranja rimejka animiranog filma Žuta podmornica u 3D tehnologiji, nakon što se primijeni hvatanje pokreta. Međutim, 12. marta 2010. godine, kada je Zemekisov najveći saveznik iz Diznija otišao (bivši predsjednik Dik Kuk, usljed velikog smanjenja finansiranja po dolasku novog menadžmenta), Dizni je objavio da prekida odnose sa Imidž muvers didžitalom.[23] Posljednji film koji je izašao iz studija, Zemekisov producentski poduhvat I Mars treba mame, bio je drugi najgori promašaj po zaradi u istoriji, sa ukupnim gubitkom od oko 130 miliona dolara. Zemekis se vratio direktnom snimanju filmom Let (2012), dramom snimljenom za Paramaunt sa Denzelom Vošingtonom u glavnoj ulozi.


Dana 31. januara 2014. godine, objavljeno je da će adaptacija scenskog mjuzikla Zemekisovog prvog filma Povratak u budućnost uskoro da se nađe u produkciji.[24] Predstavu će napisati sa originalnim scenaristima Robert Zemekis i Bob Gejl.[25] Prema Gejlu, mjuzikl će da bude „istinski u duhu filma bez da postane lanjeni rimejk”.[26]


Godine 2015. Zemekis je režirao istinitu priču Put do slave, koja govori o Filipu Petiju i njegovoj želji da hoda po užetu razapetom između tornjeva Svjetskog trgovinskog centra.


Paramaunt pikčers i Tventit senčuri Foks objavili su februara 2015. godine da će Zemekis biti režiser filma Saveznici, romantičnog trilera čija se radnja odvija tokom Drugog svjetskog rata a naslovnu ulogu igra Bred Pit.[27] Film je izašao 23. novembra 2016. godine.


Dana 27. aprila 2017. godine, Skrin džankis je objavio da Zemekis pregovara o režiranju filma zasnovanog na Flešu (za DCEU).[4]



Privatni život




Zemekis sa suprugom Lesli Harter, na francuskoj premijeri Leta (januar 2013)


Zemekis je izjavio kako je dugo vremena žrtvovao svoj privatni život u korist karijere. „Osvojio sam Oskara kad su mi bile 44 godine”, objasnio je, „ali sam platio za to svojim dvadesetima. Ovu deceniju mog života od filmske škole do tridesete nije bilo ničeg drugog do rada, ništa osim apsolutnog, iscrpljujućeg rada. Nisam imao novca. Nisam imao život.”[8] Početkom 1980-ih Zemekis se oženio s glumicom Meri Elen Trejnor, s kojom ima sina Aleksandera Fransisa.[1] Rekao je kako je brak teško uskladiti s filmskom karijerom,[8] a njegova veza s Trejnor je na kraju okončana razvodom.[1] Godine 2001. se oženio s glumicom Lesli Harter,[1] sa kojom ima dvoje djece.[5]


Zemekis je privatni pilot sa preko 1.600 sati leta (oktobar 2012).[28] Letio je avionom Cirus SR20, koji je poznat po tome što ima padobran koji može poslužiti za bezbjedno spuštanje aviona na zemlju u slučaju nužde.[29]


Prema evidenciji za donacije kampanjama, Zemekis je često davao novac političkim kandidatima povezanim sa Demokratskom strankom, zatim PAK-ovima koji podržavaju interese vlasnika aviona i pilota ili potpomažu planiranje porodice, te grupama koje zagovaraju prava žena u Holivudu.[30]



Filmografija



Film

















































































































































































































































































God.Srpski nazivIzvorni nazivScenaristaRežiserProducentNapomene
1978.I Wanna Hold Your HandDaDaNe
1979.19411941DaNeNe
1980.Polovna kolaUsed CarsDaDaNe
1984.Potraga za zelenim dijamantomRomancing the StoneNeDaNe
1985.Povratak u budućnostBack to the FutureDaDaNe
1988.Ko je smjestio Zeki RodžeruWho Framed Roger RabbitNeDaNe
1989.Povratak u budućnost IIBack to the Future Part IIDaDaNe
1990.Povratak u budućnost IIIBack to the Future Part IIIDaDaNe
1992.Smrt joj pristajeDeath Becomes HerNeDaDa
TaociTrespassDaNeNe
1994.Forest GampForrest GumpNeDaNe
1995.Tales from the Crypt Presents: Demon KnightNeNeDa
1996.ZastrašivačiThe FrightenersNeNeDa
Krvavi bordelBordello of BloodDaNeDapriča
1997.KontaktContactNeDaDa
1999.Kuća na ukletom brdu / Kuća strahaHouse on Haunted HillNeNeDa
Robert Zemekis o pušenju, pijenju i drogiranju u 20. vijeku: U potrazi za srećomRobert Zemeckis on Smoking, Drinking and Drugging in the 20th Century: In Pursuit of HappinessNeDaNedokumentarac[31]
2000.Duhovi prošlosti / Ispod površineWhat Lies BeneathNeDaDa
Izgnanik / Brodolom životaCast AwayDaDaDa
2001.13 duhovaThirteen GhostsNeNeDa
2002.Ukleti brod / Brod duhovaGhost ShipNeNeDa
2003.ŠibicariMatchstick MenNeNeDa
GotikaGothikaNeNeDa
2004.Polar ekspresThe Polar ExpressDaDaDa
2005.Kuća voštanih figuraHouse of WaxNeNeDa
2006.Kuća monstrum / Čudovišna kuća / Čudovište u kućiMonster HouseNeNeDa
2007.ŽetvaThe ReapingNeNeDa
BeovulfBeowulfDaDaDa
2009.Božićna pjesmaA Christmas CarolDaDaDa
2010.Behind the Burly QNeNeDa
2011.I Mars treba mameMars Needs MomsNeNeDa
Čelična borba / Pravi čelikReal SteelNeNeDa
2012.LetFlightNeDaDa
Bound by FleshNeNeDadokumentarac
2015.Put do slave / Hod / Život na rubuThe WalkDaDaDa
Dok Braun spasava svijetDoc Brown Saves the WorldDaDaNekratki film
2016.SavezniciAlliedNeDaDa
2018.The Women of MarwenDaDaDasnima se
2019.Chaos WalkingNeNeDasnima se


Televizija






















God.Srpski nazivIzvorni nazivNapomene
1986.Nevjerovatne pričeAmazing Storiesrežiser
1989.Priče iz grobniceTales from the Cryptrežiser / izvršni producent; 1989—1996.
1992.Tri muške pričeTwo-Fisted Talesrežiser; segment: Yellow
1993.Džoni BagoJohnny Bagorežiser


Reference




  1. 1,01,11,21,31,4 „Robert Zemeckis Biography (1952–)”. FilmReference.com. Arhivirano iz originala na datum 15. 4. 2015. Pristupljeno 5. 5. 2017. 


  2. 2,02,1 Kehr, Dave (17. 12. 2000). „'Cast Away' Director Defies Categorizing”. The New York Times. Pristupljeno 5. 5. 2017. »Mr. Zemeckis has not been shy about using computer-generated imagery or any other of the new technologies in his work, something that has led him to being typed, unjustly, as the special effects guy in the minds of many critics.« 


  3. ^ Thomson, David (2002). The New Biographical Dictionary of Film: Robert Zemeckis. str. 958—959. ISBN 978-0-375-70940-1.. »no other contemporary director has used special effects to more dramatic and narrative purpose«


  4. 4,04,1 Starr, Joe; Signore, Andy; Cornet, Roth (27. 4. 2017). Back to the Future's Robert Zemeckis Directing the Flash!? (Exclusive). Screen Junkies News. Pristupljeno 5. 5. 2017. 


  5. 5,05,15,2 „Rose Zemeckis Obituary”. Northwest Herald. Crystal Lake, Illinois. Pristupljeno 5. 5. 2017. 


  6. ^ „Arquata: Un Paese Da Oscar Secondo ROBERT ZEMECKIS”. arquatadeltronto.com.


  7. ^ Kunk, Deborah J. (26. 6. 1988). „The Man Who Framed Roger Rabbit”. Pioneer Press. St. Paul, Minnesota. Pristupljeno 5. 5. 2017. 


  8. 8,008,018,028,038,048,058,068,078,088,098,108,11 „Robert Zemeckis interview”. Academy of Achievement: A Museum of Living History. 29. 6. 1996. str. 1, 2, 4. Arhivirano iz originala na datum 9. 11. 2016. Pristupljeno 5. 5. 2017. »... in my family there was no art. I mean, there was no music, there were no books, there was no theater. I grew up in a very working class, lower middle class, blue collar life. The only thing I had that was inspirational, was television – and it actually was.« • »I absolutely believe You hear so much about the problems with television, but I think that it saved my life.« • »But only in the sense that they were concerned. ... But for my family and my friends and the world that I grew up in, this was the kind of dream that really was impossible. My parents would sit there and say, "Don't you see where you come from? You can't be a movie director." I guess maybe some of it I felt I had to do in spite of them, too.« • »I won an Academy award when I was 44 years old, but I paid for it with my 20s. That decade of my life from film school till 30 was nothing but work, nothing but absolute, driving work. I had no money. I had no life.« 


  9. 9,09,19,2 Shone, Tom (2004). Blockbuster: How Hollywood Learned To Stop Worrying And Love The Summer. New York: Free Press. str. 123—125. ISBN 978-0-7432-3568-6.. »The graduate students at USC had this veneer of intellectualism... So Bob and I gravitated toward one another because we wanted to make Hollywood movies. We weren't interested in the French New Wave. We were interested in Clint Eastwood and James Bond and Walt Disney, because that's how we grew up.« • »He barged right past my secretary and sat me down and showed me this student film... and I thought it was spectacular, with police cars and a riot, all dubbed to Elmer Bernstein's score for The Great Escape.« • »scripts that everyone thought were great [but] somehow didn't translate into movies people wanted to see«


  10. ^ „Notable Alumni > Directors/Writer-Directors/Producer-Directors”. USC School of Cinematic Arts.


  11. 11,011,111,2 Horowitz, Mark (jul/avgust 1988). Back with a Future. American Film. str. 32—35. »I would like to be able to do everything. Just now, though, I'm too restless to do anything that's not really zany.«


  12. ^ Gleiberman, Owen (15. 7. 1994). „Movie Review: Forrest Gump”. Entertainment Weekly. Pristupljeno 5. 5. 2017. 


  13. ^ Hayes, Dade; Harris, Dana (5. 3. 2001). „Helmers mull digital around state-of-art campfire”. Variety. »These guys are the same ones who have been saying that LPs sound better than CDs. You can argue that until you're blue in the face, but I don't know anyone who's still buying vinyl. Film, as we have traditionally thought of it, is going to be different. But the continuum is man's desire to tell stories around the campfire. The only thing that keeps changing is the campfire.«


  14. 14,014,1 „Fall Movie Preview: December”. Entertainment Weekly. 18. 8. 2000. Pristupljeno 5. 5. 2017. »I wouldn't recommend it to anyone.«


  15. 15,015,1 Petrikin, Chris (14. 10. 1998). „Pairing for Zemeckis: Fox, DW near to sharing next two projects”. Variety. Pristupljeno 5. 5. 2017.


  16. ^ Kehr, Dave (24. 10. 2004). „FILM: The Face That Launched A Thousand Chips”. The New York Times. Pristupljeno 5. 5. 2017. »Whatever critics and audiences make of this movie, from a technical perspective it could mark a turning point in the gradual transition from an analog to a digital cinema.« 


  17. ^ Staff (5. 2. 2007). „Disney, "Polar Express" director in animation deal”. Reuters. Pristupljeno 5. 5. 2017. 


  18. ^ Goldstein, Hilary (21. 7. 2006). „Comic-Con 2006: Neil Gaiman's Future Movies”. IGN.com. Pristupljeno 5. 5. 2007. »cheerfully violent and strange take on the Beowulf legend« 


  19. ^ Fleming, Michael (6. 7. 2007). „Jim Carrey set for 'Christmas Carol': Zemeckis directing Dickens adaptation”. Variety. Pristupljeno 5. 5. 2017.


  20. ^ McClintock, Pamela (7. 2. 2008). „Studios rush to fill '09 schedule”. Variety. Pristupljeno 5. 5. 2017. 


  21. ^ „Gary Oldman To Play Three Roles in Robert Zemeckis' A Christmas Carol”. geeksofdoom.com. Pristupljeno 5. 5. 2017.


  22. ^ Aftab, Kaleem (30. 7. 2008). „Man on Wire Q&A”. ign.com. Pristupljeno 5. 5. 2017.


  23. ^ „Disney to Close Zemeckis' ImageMovers Digital Studio”. AWN. 


  24. ^ „Back to the Future musical announced”. BBC News. 


  25. ^ „Back to the Future: 80s movie gets musical makeover”. theguardian.com. The Guardian. 31. 1. 2014. Pristupljeno 5. 5. 2017. 


  26. ^ „Back to the Future: stage musical version of 80s classic film to hit London's West End”. standard.co.uk. London Evening Standard. 31. 1. 2014. Pristupljeno 5. 5. 2017. »true to the spirit of the film without being a slavish remake« 


  27. ^ Hayden, Erik (6. 2. 2015). „Robert Zemeckis to Direct Brad Pitt Romantic Thriller”. Arhivirano iz originala na datum 12. 2. 2015. Pristupljeno 5. 5. 2017. 


  28. ^ Horn, John (20. 10. 2012). „How the movie 'Flight' got off the ground”. Los Angeles Times. Pristupljeno 5. 5. 2017. 


  29. ^ „Director Robert Zemeckis comes back to live-action for Flight”. Toronto Sun. 31. 10. 2012. Pristupljeno 5. 5. 2017. 


  30. ^ „Robert Zemeckis profile”. newsmeat.com. Pristupljeno 5. 5. 2017.


  31. ^ Meisler, Andy (19. 8. 1999). „TELEVISION/RADIO; Getting Down to What Makes America High”. The New York Times. Pristupljeno 5. 5. 2017. 



Spoljašnje veze





  • Robert Zemekis na sajtu IMDb (na jeziku: engleski)


  • Robert Zemekis na sajtu AllMovie (na jeziku: engleski)


  • Robert Zemekis na sajtu WorldCat (na jeziku: engleski)


  • Robert Zemekis na sajtu The New York Times (na jeziku: engleski)











Преузето из „https://sr.wikipedia.org/w/index.php?title=Robert_Zemekis&oldid=21977254”













Мени за навигацију



























(RLQ=window.RLQ||[]).push(function()mw.config.set("wgPageParseReport":"limitreport":"cputime":"1.272","walltime":"1.610","ppvisitednodes":"value":5033,"limit":1000000,"ppgeneratednodes":"value":0,"limit":1500000,"postexpandincludesize":"value":123150,"limit":2097152,"templateargumentsize":"value":9054,"limit":2097152,"expansiondepth":"value":24,"limit":40,"expensivefunctioncount":"value":2,"limit":500,"unstrip-depth":"value":0,"limit":20,"unstrip-size":"value":34553,"limit":5000000,"entityaccesscount":"value":1,"limit":400,"timingprofile":["100.00% 1314.208 1 -total"," 30.26% 397.663 1 Шаблон:Reflist"," 23.77% 312.335 1 Шаблон:Infokutija_biografija-lat"," 18.20% 239.244 1 Шаблон:Infobox"," 15.42% 202.591 3 Шаблон:Јез-енгл"," 14.07% 184.852 3 Шаблон:Lang"," 12.59% 165.521 12 Шаблон:Cite_news-lat"," 9.88% 129.820 1 Шаблон:Commonscat-lat"," 9.46% 124.276 6 Шаблон:Cite_web-lat"," 5.87% 77.100 2 Шаблон:If_empty"],"scribunto":"limitreport-timeusage":"value":"0.602","limit":"10.000","limitreport-memusage":"value":18958020,"limit":52428800,"cachereport":"origin":"mw1241","timestamp":"20190902022714","ttl":3600,"transientcontent":true););"@context":"https://schema.org","@type":"Article","name":"Robert Zemekis","url":"https://sr.wikipedia.org/wiki/Robert_Zemekis","sameAs":"http://www.wikidata.org/entity/Q187364","mainEntity":"http://www.wikidata.org/entity/Q187364","author":"@type":"Organization","name":"u0421u0430u0440u0430u0434u043du0438u0446u0438 u043fu0440u043eu0458u0435u043au0430u0442u0430 u0412u0438u043au0438u043cu0435u0434u0438u0458u0435","publisher":"@type":"Organization","name":"Wikimedia Foundation, Inc.","logo":"@type":"ImageObject","url":"https://www.wikimedia.org/static/images/wmf-hor-googpub.png","datePublished":"2017-05-05T08:17:39Z","dateModified":"2019-06-16T19:56:52Z","image":"https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d7/Robert_Zemeckis_%22The_Walk%22_at_Opening_Ceremony_of_the_28th_Tokyo_International_Film_Festival_%2821835891403%29_%28cropped%29.jpg","headline":"ameriu010dki filmski reu017eiser, producent i scenarista"(RLQ=window.RLQ||[]).push(function()mw.config.set("wgBackendResponseTime":1821,"wgHostname":"mw1241"););

Popular posts from this blog

19. јануар Садржај Догађаји Рођења Смрти Празници и дани сећања Види још Референце Мени за навигацијуу

Israel Cuprins Etimologie | Istorie | Geografie | Politică | Demografie | Educație | Economie | Cultură | Note explicative | Note bibliografice | Bibliografie | Legături externe | Meniu de navigaresite web oficialfacebooktweeterGoogle+Instagramcanal YouTubeInstagramtextmodificaremodificarewww.technion.ac.ilnew.huji.ac.ilwww.weizmann.ac.ilwww1.biu.ac.ilenglish.tau.ac.ilwww.haifa.ac.ilin.bgu.ac.ilwww.openu.ac.ilwww.ariel.ac.ilCIA FactbookHarta Israelului"Negotiating Jerusalem," Palestine–Israel JournalThe Schizoid Nature of Modern Hebrew: A Slavic Language in Search of a Semitic Past„Arabic in Israel: an official language and a cultural bridge”„Latest Population Statistics for Israel”„Israel Population”„Tables”„Report for Selected Countries and Subjects”Human Development Report 2016: Human Development for Everyone„Distribution of family income - Gini index”The World FactbookJerusalem Law„Israel”„Israel”„Zionist Leaders: David Ben-Gurion 1886–1973”„The status of Jerusalem”„Analysis: Kadima's big plans”„Israel's Hard-Learned Lessons”„The Legacy of Undefined Borders, Tel Aviv Notes No. 40, 5 iunie 2002”„Israel Journal: A Land Without Borders”„Population”„Israel closes decade with population of 7.5 million”Time Series-DataBank„Selected Statistics on Jerusalem Day 2007 (Hebrew)”Golan belongs to Syria, Druze protestGlobal Survey 2006: Middle East Progress Amid Global Gains in FreedomWHO: Life expectancy in Israel among highest in the worldInternational Monetary Fund, World Economic Outlook Database, April 2011: Nominal GDP list of countries. Data for the year 2010.„Israel's accession to the OECD”Popular Opinion„On the Move”Hosea 12:5„Walking the Bible Timeline”„Palestine: History”„Return to Zion”An invention called 'the Jewish people' – Haaretz – Israel NewsoriginalJewish and Non-Jewish Population of Palestine-Israel (1517–2004)ImmigrationJewishvirtuallibrary.orgChapter One: The Heralders of Zionism„The birth of modern Israel: A scrap of paper that changed history”„League of Nations: The Mandate for Palestine, 24 iulie 1922”The Population of Palestine Prior to 1948originalBackground Paper No. 47 (ST/DPI/SER.A/47)History: Foreign DominationTwo Hundred and Seventh Plenary Meeting„Israel (Labor Zionism)”Population, by Religion and Population GroupThe Suez CrisisAdolf EichmannJustice Ministry Reply to Amnesty International Report„The Interregnum”Israel Ministry of Foreign Affairs – The Palestinian National Covenant- July 1968Research on terrorism: trends, achievements & failuresThe Routledge Atlas of the Arab–Israeli conflict: The Complete History of the Struggle and the Efforts to Resolve It"George Habash, Palestinian Terrorism Tactician, Dies at 82."„1973: Arab states attack Israeli forces”Agranat Commission„Has Israel Annexed East Jerusalem?”original„After 4 Years, Intifada Still Smolders”From the End of the Cold War to 2001originalThe Oslo Accords, 1993Israel-PLO Recognition – Exchange of Letters between PM Rabin and Chairman Arafat – Sept 9- 1993Foundation for Middle East PeaceSources of Population Growth: Total Israeli Population and Settler Population, 1991–2003original„Israel marks Rabin assassination”The Wye River Memorandumoriginal„West Bank barrier route disputed, Israeli missile kills 2”"Permanent Ceasefire to Be Based on Creation Of Buffer Zone Free of Armed Personnel Other than UN, Lebanese Forces"„Hezbollah kills 8 soldiers, kidnaps two in offensive on northern border”„Olmert confirms peace talks with Syria”„Battleground Gaza: Israeli ground forces invade the strip”„IDF begins Gaza troop withdrawal, hours after ending 3-week offensive”„THE LAND: Geography and Climate”„Area of districts, sub-districts, natural regions and lakes”„Israel - Geography”„Makhteshim Country”Israel and the Palestinian Territories„Makhtesh Ramon”„The Living Dead Sea”„Temperatures reach record high in Pakistan”„Climate Extremes In Israel”Israel in figures„Deuteronom”„JNF: 240 million trees planted since 1901”„Vegetation of Israel and Neighboring Countries”Environmental Law in Israel„Executive branch”„Israel's election process explained”„The Electoral System in Israel”„Constitution for Israel”„All 120 incoming Knesset members”„Statul ISRAEL”„The Judiciary: The Court System”„Israel's high court unique in region”„Israel and the International Criminal Court: A Legal Battlefield”„Localities and population, by population group, district, sub-district and natural region”„Israel: Districts, Major Cities, Urban Localities & Metropolitan Areas”„Israel-Egypt Relations: Background & Overview of Peace Treaty”„Solana to Haaretz: New Rules of War Needed for Age of Terror”„Israel's Announcement Regarding Settlements”„United Nations Security Council Resolution 497”„Security Council resolution 478 (1980) on the status of Jerusalem”„Arabs will ask U.N. to seek razing of Israeli wall”„Olmert: Willing to trade land for peace”„Mapping Peace between Syria and Israel”„Egypt: Israel must accept the land-for-peace formula”„Israel: Age structure from 2005 to 2015”„Global, regional, and national disability-adjusted life years (DALYs) for 306 diseases and injuries and healthy life expectancy (HALE) for 188 countries, 1990–2013: quantifying the epidemiological transition”10.1016/S0140-6736(15)61340-X„World Health Statistics 2014”„Life expectancy for Israeli men world's 4th highest”„Family Structure and Well-Being Across Israel's Diverse Population”„Fertility among Jewish and Muslim Women in Israel, by Level of Religiosity, 1979-2009”„Israel leaders in birth rate, but poverty major challenge”„Ethnic Groups”„Israel's population: Over 8.5 million”„Israel - Ethnic groups”„Jews, by country of origin and age”„Minority Communities in Israel: Background & Overview”„Israel”„Language in Israel”„Selected Data from the 2011 Social Survey on Mastery of the Hebrew Language and Usage of Languages”„Religions”„5 facts about Israeli Druze, a unique religious and ethnic group”„Israël”Israel Country Study Guide„Haredi city in Negev – blessing or curse?”„New town Harish harbors hopes of being more than another Pleasantville”„List of localities, in alphabetical order”„Muncitorii români, doriți în Israel”„Prietenia româno-israeliană la nevoie se cunoaște”„The Higher Education System in Israel”„Middle East”„Academic Ranking of World Universities 2016”„Israel”„Israel”„Jewish Nobel Prize Winners”„All Nobel Prizes in Literature”„All Nobel Peace Prizes”„All Prizes in Economic Sciences”„All Nobel Prizes in Chemistry”„List of Fields Medallists”„Sakharov Prize”„Țara care și-a sfidat "destinul" și se bate umăr la umăr cu Silicon Valley”„Apple's R&D center in Israel grew to about 800 employees”„Tim Cook: Apple's Herzliya R&D center second-largest in world”„Lecții de economie de la Israel”„Land use”Israel Investment and Business GuideA Country Study: IsraelCentral Bureau of StatisticsFlorin Diaconu, „Kadima: Flexibilitate și pragmatism, dar nici un compromis în chestiuni vitale", în Revista Institutului Diplomatic Român, anul I, numărul I, semestrul I, 2006, pp. 71-72Florin Diaconu, „Likud: Dreapta israeliană constant opusă retrocedării teritoriilor cureite prin luptă în 1967", în Revista Institutului Diplomatic Român, anul I, numărul I, semestrul I, 2006, pp. 73-74MassadaIsraelul a crescut in 50 de ani cât alte state intr-un mileniuIsrael Government PortalIsraelIsraelIsraelmmmmmXX451232cb118646298(data)4027808-634110000 0004 0372 0767n7900328503691455-bb46-37e3-91d2-cb064a35ffcc1003570400564274ge1294033523775214929302638955X146498911146498911

Кастелфранко ди Сопра Становништво Референце Спољашње везе Мени за навигацију43°37′18″ СГШ; 11°33′32″ ИГД / 43.62156° СГШ; 11.55885° ИГД / 43.62156; 11.5588543°37′18″ СГШ; 11°33′32″ ИГД / 43.62156° СГШ; 11.55885° ИГД / 43.62156; 11.558853179688„The GeoNames geographical database”„Istituto Nazionale di Statistica”проширитиууWorldCat156923403n850174324558639-1cb14643287r(подаци)